Intro:
Undervisningsministeriet er en organisation med adgang til store og komplekse datasæt, samt en række højt specialiserede medarbejdere. Ministeriet havde et ønske om at udnytte sine data langt bedre og gøre medarbejderne skarpere i at se mulighederne i anvendelsen af kunstig intelligens.

Udfordringen:
Adgang til mange data samt at vide, der er noget, der hedder kunstig intelligens, er ikke ensbetydende med, at man kan bruge det til alt. Det handler om, at man kan se, hvor det er relevant at kombinere de to ting. At man kan se, hvor det kan skabe en reel merværdi for den organisation eller virksomhed, man er i. Ellers risikerer man blot at så med endnu ”so ein Ding müssen Wir auch haben,” der enten ikke bliver brugt eller i bedste fald ikke bliver brugt optimalt.

Løsningen:
Et workshopforløb, hvor udvalgte medarbejdere fra ministeriet sammen med Enversions eksperter arbejdede på at skabe konkrete AI-prototyper på baggrund af data fra Undervisningsministeriet egne datavarehuse, og som efterfølgende kunne om ikke direkte implementeres, så arbejdes videre med af medarbejderne selv. Arbejdet foregik i open source-redskaber, så der var ikke nogle dyre licenser, der skulle betales for at kunne komme videre.

For at skære det ud i pap:
Hvis din organisation ligger inde med store og komplekse datasæt, kan Enversions eksperter arrangere et workshopforløb for udvalgte medarbejder, så I bliver klædt bedre på i forhold til at se potentialet og relevansen i at få AI indenfor dørene.

Nysgerrig?
Ring til Thomas Clemmen Christensen på telefon +45 61 91 36 82.